Monday, December 9

Mimpi Indah.


Mimpi malam itu.

Dia beritahu aku,
tuhan memujuknya ketika beradu.

Dikurnia mimpi terbang ke langit biru
Singgah di masjid terapung bercahaya
Dengan makhluk makhluk serba putih, kacak jelita.
Bersapaan dengan taqwa dan kerendahan,
subuh itu larut dengan majlis ilmu dan senyuman.

Dia jaga.

Kemudian hidupnya berterusan dengan derita.

Selang ketika,

Dia beritahu aku,
tuhan menggembirakan hatinya walau jasad kesakitan.

Dianugerah mimpi duduk di taman puncak gunung serba hijau
bersama santapan santapan yang tidak mungkin dan pernah kehabisan.


Mimpi mimpi itu masih buat aku cemburu.

Cuma satu rahsia;
aku juga ada mimpi aku.


3 comments:

Anonymous said...

Ana sangat teruja dengan penulisan anta. Keep it up. Ana yakin anta boleh pergi jauh. Ana sentiasa menyokong anta.

Miss Curious said...

Ringkas tapi padat.

Menang atau Syahid Adwa'. said...

Tengs anon. Macam kenal aje anon ni. huaa.

:D