Saturday, December 25

cuci sawang blog.



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Selawat dan salam atas rasul junjungan.


Salam alaik semua! apa khabar ye?
(taw penat je tanye, xde sape pun nak jawab T_T )

Hectic life ive gone through lately. Hectic indeed. Courseworks, exams n tarbawi. Mungkin Adwa' yang xreti cope lagi dengan kesibukan ni kot ek? Muwassafat xcukup mantap lagi. Alahai..

At least its over, for now. Dan akhirnya ada la kesempatan nak balik kampung yay! Lama xtengok muka mak, abah, anak anak dara n adik adik kat kampung sana tu. Oh rindunya!

Balik hari tu, sempat lagi belikan adik Adwa' novel. Tautan hati dan Syabab Musafir Kasih. hehe

 Tautan Hati ni memang best. Penuh dengan qudwah yang patut diteladani. Kadang kadang, kita baca Adabul Mufrad, Akhlak islami dan lain lain, tapi sukar nak nampak keindahan yang dianjurkan islam, mungkin sebab minda kita gagal berimaginasi kan? Tapi dengan novel, pembacaan ni lebih menuju ke hati, dan senang nak bermain dengan imaginasi dan kreativiti. hehe.

Kalau lelaki, tak hilang pun macho nye kalau baca novel.

kan?

Ke hilang? huhu. 






Kalau takut hilang, ni ada novel yang bertemakan potensi lelaki, pemuda pemuda islam terutama. Memang sesuai nak dihadiahkan pada mad'u (proses DF). Novel ni meraikan tema tema pengorbanan, berdikari, berguna pada orang lain dan muwassofat yang lain. Ada juga diselitkan tentang fiqh bermazhab, perbezaan pandangan antara kaum muda dan tua. Bagaimana perpaduan umah itu harus diutamakan dalam masyarakat.

G recommend mad'u kita beli ye. hehe.


Memang best taw. Pasangan novelis Puan Fatimah Syarha dan suami, Dr Farhan Hadi memang idola Adwa'.
Sesape nak kenal nak klik ni    Pasangan tomey



Dah dah. nak setadi lak. babai semua. salam alaik.

4 comments:

ubay said...

waalaikumusalam..abg adwa...

oo..nak beli jugak

Zaid Harithah Mohd Badry said...

ooo menarik. boleh cari kat mana buku-buku ni?

Menang atau Syahid Adwa' said...

ha. ada ada. kedai buku ada, online pun ada.

anish said...

nak nak nakk