Monday, February 25

Lebih suka kata kata.



"Saya membayangkan ketika itu ya Allah, 
saya nanti kelak dihadapanMu 
jadikan saya terkejut ya Allah. 
Jadikan saya kaget.

Jadikan saya ketika menerima catatan amal itu ya Allah 

" ya Allah, kok pahalanya banyak sekali. Padahal amal soleh saya sedikit." 

dan saya sangat berharap ketika itu 
bahawa Allah akan menjawab 

" iya, tetapi pahala yang tertulis di dalam catatan amalmu adalah pahala orang orang yang terinspirasi yang terilham setelah membaca tulisanmu untuk melakukan kesolehan dan pahala mereka ditambahkan terus menerus berantai-rantai kepadamu tanpa mengurangi pahala mereka sendiri"




Salim A Fillah.



Kerana ini aku gagah juga menulis.
Walau pena aku tidak tajam.
Walau silih ganti dengan pemadam.

Aku bukan penulis
yang mampu susun tulisan enak enak.

Lebih suka kongsi rasa dan cerita,
bertentang mata.
Orang senang baca bahawa aku cinta.


Tapi kerana ini aku gagah juga menulis.
Harap kamu suka.




1 comment:

Saya. said...

Nak curi edit-edit sesedap rasa. XD